توضیحات
کتاب روشهای جذب و متقاعد کردن دیگران اثر دیوید جی. لیبرمن و ترجمه نرگس محققی شما را وارد به دنیایی میکند که در آن اصول روانشناسی تبدیل به یک فرمول ساده گردیده که به راحتی میتوان آن را دنبال کرد و به واسطه آن هر موقعیتی را تحت کنترل درآورد، یا به افکار درونی افراد پی برد و در صورت تمایل عقاید آنان را تغییر داد.
به عبارت دیگر کتاب روشهای جذب و متقاعد کردن دیگران (Get any one to do any thing never feel powerless)، مجموعهای از تکنیکها و تاکتیکهای ساده ولی با اهمیت روانشناسی است. شما قادر خواهید بود با بهرهگیری از کاملترین و پیشرفتهترین روشهای روانشناسی، عقل خود را به بهترین سلاح خود مبدل سازید.
نکته جالب توجه این است که ما به هیچ وجه از «حقه» که بعضی وقتها درباره برخی اشخاص مؤثر واقع میشود، سخن به میان نمیآوریم، بلکه این کتاب تنها شامل تدابیر مخصوص روانشناسی در زمینه کنترل رفتار بشر است که به شما کمک میکند تا از هر فرد در هر کجا و در هر زمانی هوشمندانهتر و عاقلانهتر عمل کنید.
آیا از اینکه دیگران شما را فریب دهند یا مورد سوء استفاده آنان قرار گیرید ناراحتید؟ آیا بعضی وقتها احساس میکنید آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفتهاید یا از احترامی که شایسته شماست برخوردار نمیباشید؟ اگر تاکنون در این آرزو به سر میبردهاید که بتوانید از عهده هر کار یا مشکلی به خوبی برآیید، اینک به آرزوی خود دست خواهید یافت! چرا زمانی که میتوانید با استفاده از مهمترین رموز و تاکتیکهای روانشناسی کارها را آنگونه که میخواهید ترتیب دهید و دیگران را بر آن دارید که هر آنچه را که میخواهید انجام دهند. باید به دیگران اجازه دهید که زندگی شما را رقم بزنند؟!
تصور نمایید چنانچه بتوانید نتیجه هر واقعهای را پیشبینی و کنترل کنید زندگی چقدر مطبوع و دلپذیر خواهد بود و به جای نگرانی درباره نتیجه وقایع با استفاده از روشهای روانشناسی مؤثر و ثابت شده میتوانید مساعدت همه مردم را تحت هر شرایطی به دست آورید.
آیا تاکنون برای شما اتفاق افتاده که از شخصی تقاضای کمک کنید و او با کمال خوشحالی موافقت نماید؟ یا اینکه خواسته باشید نظر مثبت کسی را به خود جلب کنید و آن فرد شیفته شما شده باشد؟
ممکن است در این قبیل موارد تصور نمایید که بخت با شما یار بوده یا دست تقدیر چنین موقعیتی را برایتان فراهم آورده است در حالی که حقیقت امر این است که احتمالا بدون آنکه حتی خود بدانید از اصول کنترل رفتار بشر استفاده کردهاید. باید به شما بشارت دهیم که میتوانید چنین مواردی را به طور حساب شده، در هر زمان که بخواهید و درباره هر کس امکانپذیر سازید.
جهت آنکه بتوانید این رموز روانشناسی را به سهولت فرا گیرید، این کتاب را به سیونه بخش کوچک تقسیمبندی کردهایم که هر بخش در ارتباط با کنترل مسائل مختلف زندگی است. مهمتر اینکه، زمانی که شما با اصول روانشناسی کتاب روشهای جذب و متقاعد کردن دیگران آشنا شوید مشاهده خواهید نمود که میتوانید این اصول را در هر زمان و هر موقعیتی با موفقیت به کار گیرید. از هم اکنون زندگیتان را مطابق با سلیقه خود ساخته و هر کس را به هر آنچه که میخواهید وادار سازید!
دکتر دیوید جی. لیبرمن ، یکى از پرآوازهترین روانشناسان و متخصصین در زمینه شناخت رفتار بشر است که داراى شهرت جهانى بوده و کتابهاى ایشان به دوازده زبان دنیا ترجمه گردیده است. او به طور مستمر در برنامههاى رادیو و تلویزیون ملى ایالات متحده آمریکا حضور یافته و نظرات کارشناسى وى، مورد توجه عموم قرار دارد.
دکتر لیبرمن، فوق تخصص در رشته روانشناسى و بنیانگذار تجزیه و تحلیل پویایى اعصاب است که انقلابى در درمان کوتاهمدت به شمار مىرود. تکنیکهاى خارقالعاده و شگفتانگیز وى سبب پیشرفت در حوزههاى مختلف گردیده است و از سوى دولتها، سازمانهاى ادارى و شرکتهاى تجارى معتبر در بیش از بیست و پنج کشور جهان، مورد استفاده قرار مىگیرد. او در حال حاضر ساکن نیویورک است.
در بخشی از کتاب روشهای جذب و متقاعد کردن دیگران میخوانید:
تقریبا همه چیز در زندگى ساخته ذهن و تصور است به این معنى که هیچ حقیقت محضى در زندگى وجود ندارد و در اکثر موارد تصورات تبدیل به حقایق مىگردند. بنابراین اگر مىخواهید براى خود یا کارتان ارزش تعیین نمایید باید تصویرى صحیح از آن ایجاد کنید. در معاملات براى کار یا کالاى خود قیمتى بالا اعلام کنید حتى اگر این قیمت قدرى غیرمنطقى به نظر رسد (اما در عین حال توجه داشته باشید که این قیمت به طور مضحکى بالا نباشد زیرا در این صورت جدى تصور نخواهد شد). در هنگام معامله بر روى جنس یا کارى که ارزش آن مشخص نیست، اولین کسى که قیمت را پیشنهاد مىکند ارزش آن را پایهریزى کرده است. بنابراین ارزش، یک کمیت ناشناخته است و با به کارگیرى دو اصل روانشناسى مخصوص (قیمت و میزان دستیابى) مىتواند تغییر یابد.